Photo: slow creations

Photo: slow creations
Threads of life

söndag 15 augusti 2010

Ingen påskgrej

Foto: Ingrid Hellberg 2010
Foto: Ingrid Hellberg 2010
Den här kragen är några år gammal, vävd på ett fantastiskt skönt ställe som heter Skogsbo (se http://svskogsbo.blogspot.com/) där jag gick i flera år på kvällskurser i vävning. Lärare var UllaCarin Lundh, en mycket bra lärare som är öppen för både lite mer annorlunda vävprojekt och mer "traditionella", mycket pedagogisk, kul och utrustad med ett till synes oändligt tålamod. Hon är fortfarande lärare där och det är jättepopulärt att gå hennes och andra kurser på Skogsbo. Förståeligt! Jag vet inte när jag har möjlighet att gå där igen, men Skogsbo har en stor plats i mitt hjärta.

Kragen är gjord i ful-garner (ej eko), men dock mest rester, så lite OK ändå ur miljöaspekt, i slarvtjäll och tuskaft. Bomull och lin i varpen, i inslaget allt möjligt, bl a Eskimo ullgarn, tyll, viskostyg mm. Väldigt kul att göra. Dock inget man bär på påsken enligt min mening. Har en att sälja till hugad spekulant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar